Het gedrukte tijdschrift is een van de weinige mediavormen die nog actief naar de doelgroep kan worden gebracht. Voor veel mensen is er niets prettiger dan op de bank lekker wegdromen in een tijdschrift.
Een tijdschrift kan helpen om (potentiële) klanten aan je te binden, vertrouwen te kweken en hen een merkvoorkeur te laten ontwikkelen. Het laat prospects en klanten zien dat je bereid bent in hen te investeren en het geeft je alle ruimte om je kennis en kundigheid te etaleren. Maar bovenal om lezers te boeien en hen te laten zien dat je begrijpt van hen bezighoudt. Belangrijke vraag voordat je een tijdschrift inzet is: kun je het op een goede manier inpassen in je marketingstrategie?
Het belangrijkste criterium wanneer je een magazine overweegt, is dat je goede verhalen met waarde voor de klant maakt. Over onderwerpen waar je doelgroep over wil lezen. Laat je specialistische kennis over je productgroep of vak spreken. Dit bereik je met een tijdschrift:
- Binding met je doelgroep en leden door ze (periodiek) te voorzien van een interessant magazine
- Genereer extra inkomsten met de verkoop van advertentieruimte
- Creëer meerwaarde voor jouw leden of abonnees
- Mogelijkheden om de diepte in te gaan met achtergrondverhalen en reportages