Een whitepaper is een term die je veel hoort. Maar wat is het nou precies? Heel simpel gezegd is een whitepaper een digitaal kennisdocument waarmee je de lezer helpt om een specifiek zakelijk probleem of vraagstuk te verhelderen of op te lossen. Meestal wordt een whitepaper aangeboden als waardevolle content die een bezoeker van je website krijgt in ruil voor het achterlaten van zijn contactgegevens.
Deze gegevens geven jou of je salescollega’s handvatten om van de bezoeker een klant te maken. Je hebt hiermee immers waardevolle content in handen om (potentiële) klanten te helpen. Ook kun je hiermee vertrouwen als kennispartner opbouwen. Een goede whitepaper laat namelijk zien dat je kennis van zaken hebt en weet waar je over praat.
Maar wat maakt content nou waardevol? Hiervoor zul je je moeten verplaatsen in de lezer. De vraag die je jezelf zou moeten stellen is: zou jij zelf de moeite nemen om voor de whitepaper je gegevens achter te laten? Wij laten je graag zien hoe je een whitepaper onderdeel maakt van je content strategie. Ook kunnen wij je helpen om een sterke whitepaper te produceren die leidt tot een hoge conversie.