Het schrijven van webteksten is essentieel anders dan voor een (papieren) magazine. Webteksten schrijf je enerzijds voor je doelgroep, anderzijds voor Google. Je wilt immers gevonden worden. Als je website niet wordt gevonden, besta je simpelweg niet in de ogen van de bezoeker.
Volledig volgens de richtlijnen van Google schrijven levert onleesbare webteksten op en te veel aandacht voor de bezoeker gaat ten koste van je organische vindbaarheid. Het is dus zaak om een goede balans te vinden tussen vindbaarheid, leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid.
De bezoekers van je site willen snel vinden wat ze zoeken. Ze lezen niet, maar ze scannen. Wij starten altijd – als onderdeel van de analyse – met een zoekwoordenanalyse. Deze zoekwoorden zijn richtinggevend voor de navigatie van je website, metatags en voor de opbouw van de SEO-teksten. Ook schrijven wij de webteksten/SEO-teksten met het doel tot conversie: bellen, mailen, abonneren, doorklikken of aanvragen/kopen.