SEO
Geweldige content verdient een geweldige ranking. SEO, Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie, is dé manier om bezoekers naar je website te krijgen. Het beslaat alle activiteiten die je onderneemt om jouw website goed te laten scoren in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines.
Maar dat niet alleen. Je wilt ook hoog in de ranking van Google komen. De eerste drie resultaten in Google krijgen maar liefst 75% van de clicks. Maar hoe kom je hoog in die ranking? De eerste stap is onderzoeken op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Daarvoor moet je kijken naar je product(en) of dienst(en) die je aanbiedt, maar ook naar wat jou onderscheidt van de concurrent. En of je bijvoorbeeld regionaal, landelijk of internationaal werkt.
Wij helpen je graag bij het bedenken van de juiste zoekwoorden door middel van een zoekwoordenanalyse. Het doel is om erachter te komen hoe vaak er op deze woorden wordt gezocht en hoeveel concurrenten deze woorden gebruiken. Op basis van de zoekwoordenanalyse kies je de woorden die voor jou het meest relevant zijn en waarmee je de meeste kans hebt om te scoren in Google.
Stap twee is het creëren van content waarbij je de zoekwoorden in de teksten verwerkt. Het is trouwens niet zo dat het zo vaak mogelijk noemen van een zoekwoord in je tekst automatisch leidt tot een hogere score in Google. Bovendien moet de leesbaarheid van een tekst niet ten koste gaan van je SEO. Het is dus de kunst om de zoekwoorden op subtiele maar doeltreffende wijze in je content te verwerken.
Naast de zoekwoorden zijn er nog meer van invloed op je ranking in Google. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van (tussen)koppen, korte en lange teksten, metadatering, gebruiksvriendelijkheid, interne en externe links en afbeeldingen. Daarnaast moet natuurlijk je website technisch geoptimaliseerd zijn. Is je website technisch niet ingericht op SEO, dan word die niet gevonden. We helpen je graag met het opzetten en uitvoeren van een goede SEO-strategie om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf zichtbaar is in de organische zoekresultaten van Google.