Wil je met je product of dienst onder de aandacht komen bij de media, dan is free publicity the way to go. De vraag is: hoe krijg je het voor elkaar dat de voor jou relevante media aandacht aan jou gaan besteden? Een van de manieren om dit doel te bereiken is door het sturen van een persbericht.
Een persbericht is een kant-en-klaar artikel over jouw bedrijf, product, dienst of nieuws dat je naar de media stuurt die worden gelezen, bekeken of beluisterd door je doelgroep. Voordat je met een persbericht aan de slag gaat, is het dus belangrijk om een medialijst te maken.
De volgende stap is het schrijven van een persbericht. Naast een goede tekstopbouw is het belangrijk dat het persbericht ook daadwerkelijk nieuws bevat. En vooral, dat het niet te commercieel is geschreven. Ook moet de ontvanger van het persbericht – in dit geval de journalist – worden getriggerd om er iets mee te doen. Daarom is het belangrijk om te weten waar een journalist op let bij het lezen van een persbericht. Als je dat weet, val je makkelijker op in zijn toch al overvolle inbox. Hoe beter de vorm en inhoud van je persbericht, hoe groter de kans dat de media het oppikken. Bij zowel het samenstellen van een medialijst als het schrijven van een sterk persbericht kunnen wij je helpen.